eefjebeulen.reismee.nl

Olifantenproject

Afgelopen weekend zijn we naar Bangkok gegaan met een gedeelte van ons introductiegroepje. We waren met 7 meiden in totaal. Om 7u in de ochtend vertrokken we met een klein busje richting Bangkok waar we rond half 10 aankwamen. Eerst zijn we gaan kijken bij een floating market wat interessant was om te zien! Vanuit daar zijn we op een bootje gestapt en hebben we rond gevaren door de rivier. Aan de zijkant van de rivier stonden allemaal houten huisjes op palen waar de mensen wonen... Wat ik me niet kan voorstellen, het ziet er allemaal heel oud en scheef uit! Toen zijn we uit gestapt bij het paleis in centrum Bangkok. Hier hebben we even rondgelopen, het is echt enorm! En de chinezen waren ook in hele invasies van de partij.. Daarna een heerlijk broodje gehaald bij de Subway eindelijk normaal eten jeej! Hierna zijn we nog gaan kijken bij the laying buddha. Een enorm liggend buddha beeld. Hierna zijn we even naar het hostel gegaan om in te checken en onze spullen te droppen. Savonds gingen we eten (lekker vette hap ; pizza) en daarna gingen we een kijkje nemen op khao san road ook wel bekend als de backpackersstraat en uitgaansplek van Bangkok. Hier hebben 2 meiden uit onze groep ook even een heerlijke Aziatische delicatesse geproeft : schorpioen! Zelf heb ik die maar achterwege gelaten haha. Daarna zijn we nog naar de rivier gelopen waar je een mooi uitzicht hebt over de stad en toen terug naar het hostel om te slapen.

Zondagochtend hebben we ontbeten en nog even over de marktkraampjes langs de straat gelopen, daarna gingen we aan de terugeis beginnen naar Sing Buri. Nadat de bus kapot was en we 3 kwartier langer mochten wachten dan gepland kwamen we rond half 5 in de middag aan. Zo hadden we nog rustig de tijd om even iets te eten en onze spullen in te pakken want vanavond mogen we aan de lange reis naar Umphang beginnen! Om 21u werden we naar het busstation gebracht. Daar kregen we informatie en konden we vertrekken. De eerste bus moest ons naar een busstation brengen op ongeveer 7/8u rijden. Helaas ging dit niet als gepland.... We kregen een klapband en hebben zo'n 3 à 4u stilgestaan tot er een andere bus ons kwam ophalen. Eenmaal aangekomen op het busstation hadden we nog een reis van 4u te gaan in een open truck wat behoorlijk hobbelig was. Als je wagenziek bent heb je een probleem! Na deze reis kwamen we eindelijk aan in Umphang. Normaal gesproken ga je smiddags al naar de olifanten maar aangezien we verlaat waren hadden we de rest van de middag vrij dus hebben we even heerlijk rustig aan gedaan. Momenteel regent en onweert het wat wel even heel lekker is! We hebben een super schattig hutje waar we verblijven eigenlijk een enorme boomhut. Morgen gaan we voor het eerst naar de olifanten, ik heb er zin in!

Dinsdag was de eerste dag dat we naar de olifanten gingen. Wauw wat een fantastische dag en ervaring was dit zeg! Eerst gingen we bananenbomen omhakken die we later aan de olifanten gingen voeren. Dit is echt zwaar werk maar wel leuk om te doen! In totaal hebben we denk ik zo'n 10 bomen omgehakt. Die gingen in de truck en wij erbovenop. Op naar de olifanten! Toen we aankwamen waren er 3 olifanten, wauw echt zo gaaf! Het waren 3 meisjes, een was 30 jaar, een 36 en een 46 jaar. Omdat ze moeilijke Thaise namen hadden hebben we ze zelf maar namen gegeven ; meet Rosie, Peaches en Ellie haha! We gingen ze nu de bomen voeren die we omgehakt hebben. Ze eten echt heeeeel langzaam haha. Toen ze eindelijk uitgegeten waren mochten we even op ze rijden en gingen we de rivier in om ze te wassen, super gaaf! Daarna gingen de olifanten weer weg en gingen wij nog over een rivier 'raften' ofja niet echt raften meer drijven maar wat een fantastisch mooie natuur hier zeg. Ook de temperatuur is heerlijk hier stukken beter. Tijdens ons boottripje stopten we nog bij een hot pool. Een natuurlijke bron water die super warm is! Daarna hebben we nog een stukje gedreven en was het alweer tijd om terug naar het huis te gaan om te eten. Het was echt een super dag heb nu alweer zin in morgen :)

Woensdag was een beetje hetzelfde programma met de olifanten als gisteren. Bomen omkappen, olifanten voeren en op ze rijden. Vandaag hebben we ze helaas niet mogen wassen omdat het water van de rivier waarin ze gewassen worden niet echt goed is voor onze huid. Die kan geïrriteerd raken en gaan jeuken. Smiddags zijn we nog naar een nabij gelegen dorpje gegaan. Het is grappig om te zien dat de mensen hier echt niet gewend zijn aan blanke mensen (hier zijn ook vrijwel geen andere toeristen). Ze staan je echt aan te staren en gaan zwaaien enzo heel apart. Het dorpje was ook echt alsof je terug ging in de tijd.. Dat mensen zo kunnen leven. Het is grappig om te zien dat je je nu realiseert hoe goed je het thuis eigenlijk hebt maar dat je het maar allemaal zo normaal vind. Goed leermoment! Morgen word waarschijnlijk alweer de laatste dag met de olifanten :(

Donderdagochtend gingen we weer bananenbomen omkappen, de olifanten voeren op ze rijden en daarna wassen in de rivier. Nadat we afscheid hadden genomen van de olifanten gingen we terug naar ons huis. We konden onze spullen gaan pakken want vannacht gingen we een nachtje kamperen op een berg! We moesten hiervoor ongeveer 3 kwartier lopen. Aangezien ik mijn sportschoenen had gewassen en deze nog zeiknat waren moest ik het avontuur aangaan op mijn teenslippers. Geen goed idee but i made it!! Het was echt een prachtig uitzicht over de bergen. We hadden een kampvuur gemaakt en onze coördinator had zijn gitaar meegenomen dus dat was super leuk! Op een gegeven moment voelde ik iets bijten in mijn been dus ik denk wat is dit... Had een lange broek aan dus snel uitgedaan bleek er een schorpioen in mijn broek te zitten die me beet!! Gelukkig was het maar een kleintje maar het deed wel even pijn! Genoeg insecten kruipen er hier rond! Daarna gingen er snel onze tent in weg van vieze beesten. Heel veel heb ik niet geslapen aangezien de grond niet zo lekker lag haha maar het was een leuke ervaring en een prachtig uitzicht.

smorgens gingen we weer terug naar ons huis. Vandaag gingen we niet meer naar de olifanten maar naar een waterval. Die zijn er heel veel hier in de omgeving. Het was een stuk rijden maar een mooie waterval! Waar we natuurlijk na een uur twijfelen bovenaan toch ook maar vanaf gesprongen zijn haha. Daarna gingen we terug naar ons huis en hebben we vrij nu. Morgen gaan we weer terug naar Sing Buri. Hier komen we zaterdag op zondag nacht aan rond 2u snachts. Op zondagochtend vertrek ik dan weer om half 10 voor mijn volgende programma. Volgende week gaan we naar het zuiden naar Hua Hin en Koh Samui. Hier gaan we snorkelen en lekker van het strand genieten. (Hopelijk is het beter weer dan nu want het stortregent al de hele middag!!).

Anne-Marie

Hoi eefje, we hebben net je verhalen van deze week gelezen.super mooie ervaring! Mooie foto's. Ben jaloers????????. Volgende week weer een nieuw avontuur.