eefjebeulen.reismee.nl

Brisbane / Whitsunday Islands

Woensdag vlogen we van Sydney naar Brisbane. Onze vlucht was gepland om 15:00u. Toen we smorgens wakker werden bleek dat onze vlucht geannuleerd was en dat we pas om 19:00u zouden vliegen naar Brisbane. Wat betekende dat we dus eigenlijk nog een hele dag in Sydney hadden vandaag! Een beetje een tegenvaller want we hadden al kort tijd in Brisbane en nu kwamen we ook pas savonds laat aan. Maargoed wat doe je eraan! Om de dag om te krijgen zijn we naar de bioscoop gegaan waar ze IMAX films draaien. Deze IMAX bioscoop in Sydney is de grootste ter wereld. We hebben lekker tussen de kids gezeten en Finding Dory gekeken. Ik heb me prima vermaakt. Daarna zijn we richting vliegveld gegaan met de trein. Dit ging ook niet helemaal lekker want we wisten niet dat we moesten overstappen en kwamen uit in the middle of no where. Toen moesten we weer helemaal terug met de trein en overstappen. Beetje stressen dus.... Uiteindelijk hebben we het vliegveld gehaald waar het super druk was omdat ze maar een baan konden gebruiken om op te stijgen en te landen omdat het nogal hard waaide ; resultaat lang wachten in de rij om onze bagage in te checken en na een geannuleerde vlucht nu een vertraagde vlucht. En stoelen naast elkaar konden we ook niet meer krijgen. Al met al niet een beste dag maar we zijn aangekomen in Brisbane! (Nadat de taxi chauffeur ons eerst bij het verkeerde hostel af wilde zetten). Deze dagen horen dus ook bij het reizen!

Na een nacht slapen en bijkomen gingen we donderdag Brisbane eens bekijken. We hebben de hele dag door de stad gelopen, bij de rivier en in het centrum. Ook hebben we lekker op een terrasje gezeten in de zon, het weer is heerlijk hier! Brisbane is een leuke stad maar niet bijzonder. Op een dag heb je alles wel zo'n beetje gezien. We hebben ook meteen onze treinkaartjes gehaald en gekeken hoe laat de treinen gaan naar Beerwah want morgen gaan we een bezoekje brengen aan de Australia Zoo! Ook wel bekend als the Steve Erwin Zoo (the crocodile hunter).

Vrijdag zijn we op tijd vertrokken naar Beerwah. Met de trein ongeveer 1u en 15 minuten. Prima te doen! Toen we aankwamen op Beerwah Station hadden ze gratis busjes naar de Australia Zoo die op een paar minuten rijden van het station is. We hebben een super leuke dag gehad hier! Ze hebben echt heel veel dieren en de dieren hebben ook echt een goed leven, ze hebben heel veel ruimte om rond te lopen enz. Een van de hoogtepunten voor mij was toch wel het knuffelen en op de foto gaan met een koala. Echt te lief. Ik heb nog gevraagd of ik hem mee naar huis mocht nemen maar helaas.... Ook zijn we naar een show gegaan waar we vogels en krokodillen konden zien. Ook erg leuk! Tijdens de show vlogen er allemaal vogels vlak over het publiek heen en dat ging een keer mis.... Bij Rob! De grootste vogel die ze hadden een adelaar kwam recht op ons afgevlogen en ging maar niet omhoog. Toen vloog die zo tegen Rob aan.. Gelukkig had die alleen op zijn hand wat schrammen en dit werd meteen goed schoongemaakt door het personeel. Hebben we dat ook weer eens meegemaakt! Vandaag was de laatste dag in Brisbane, morgen vliegen we naar Proserpine.

Zaterdag hebben we de trein naar het vliegveld genomen en vlogen we in 1,5u naar Proserpine. Dit ging allemaal goed en rond half 4 smiddags aan in ons hotel. Wat een prachtig uitzicht hebben we vanuit onze kamer zeg. Geweldig zicht op de zee. We gaan 2 leuke dagen tegenmoet, morgen gaan we naar de whitsunday islands en maandag gaan we naar het Great Barrier Reef!

Maandag hadden we onze dag Tour naar de Whitsunday Islands. We hadden de Sailing Adventure geboekt en zaten op een grote zeilboot met ongeveer 30 personen. Eerst hebben we gevaren door de prachtige eilanden echt een plaatje om te zien, geweldig. Toen mochten we gaan snorkelen wat mooi was om te zien. Nadat we gesnorkeld hadden gingen we door naar Whitehaven Beach wat wel het hoogte punt van de dag was. Wat een prachtig strand is dit. Het zand is helemaal wit met strakblauw water aan de ene kant en groene bomen aan de andere kant. Echt geweldig. Hier kregen we even de tijd om te relaxen en genieten van de mooie omgeving. Daarna was het weer tijd om aan boord te gaan we waar een BBQ lunch hadden. Nadat we gegeten hadden was het tijd om weer terug te varen naar de Port of Airlie. Het varen duurt een paar uur maar het is zo'n prachtige omgeving dat dit echt helemaal niet erg is!

Dinsdag gingen we naar het Great Barrier Reef, iets dat zeker op mijn lijstje stond wat ik graag wilde gaan doen in Australië. Met de boot was het 3u varen tot aan the Great Barrier Reef. Toen we daar aankwamen hadden we 4u de tijd om daar door te brengen. Ze hadden heel veel activiteiten zoals : snorkelen, duiken, helikoptervlucht, zonneterras, en ga zo maar door. Zelf hadden we een gopro gehuurd en zijn we gaan snorkelen. Echt super mooi om te zien. Er is zoveel koraal en zoveel vissen echt geweldig om te zien!! Ook leuk dat we een gopro hadden zodat we foto's onder water konden maken. De foto's kan ik helaas nog niet uploaden omdat we het sd kaartje gekregen hebben maar ik heb geen laptop bij me nu. We hebben zoiets de hele tijd gesnorkeld en tussendoor even geluncht. Om 15u was het tijd om weer terug te gaan varen. Juli is walvissen seizoen in Australië dus we hoopte dat we deze zouden zien op de terugweg.... En of we ze hebben mogen zien, wauw fantastisch de boot moest zelfs een paar keer stoppen omdat ze voor de boot zwommen. Een walvis vond het leuk om ons een hele show te geven ; boven het water uitspringen, rondjes draaien met z'n vinnen slaan echt super gaaf om te zien en om deze geweldige dag zo te mogen afsluiten!!

Woensdag vlogen we naar Cairns, maar omdat onze vlucht pas om 16u was hadden we nog de hele ochtend en begin van de middag te besteden. We hebben nog een prachtige wandeling gemaakt langs het strand met geweldig uitzicht. Daarna was het helaas tijd om dit paradijs te verlaten. Op naar onze laatste bestemming alweer : Cairns.

riet verkoelen

Wat geweldig mooie plekjes hebben jullie al mogen zien. Naar jullie belevenissen te horen/lezen , hebben jullie het er erg naar jullie zin. Geniet nog maar verder.