eefjebeulen.reismee.nl

Cairns

Dinsdagzijn we vanuit Proserpine naar Cairns gevlogen. Na enige vertraging kwamen we 's avonds laat aan in Cairns.

Woensdag hebben we besloten een lekker dagje aan het strand te gaan doorbrengen. Even lekker chillen. Het weer is vandaag heerlijk zo'n 28 graden. prima weer dus voor een stranddagje. In Cairns zelf is geen strand dus hebben we de bus genomen naar Palm Cove Beach op ongeveer 45min afstand met de bus. hier hebben we lekker genoten van het zonnetje en zijn we lekker verbrand :)

Donderdag was het weer helaas wat minder (regen) dus geen strand meer vandaag. We hebben niet veel bijzonders gedaan vandaag. We hebben door Cairns gelopen langs de Esplanade (soort van boulevard). En we hebben wat door het winkelcentrum gelopen enz. Vandaag waren we een beetje moe. Je begint het toch ook wel te voelen dat je iedere dag druk bent en van de ene plek naar de andere plek reizen.

Vrijdag was alweer de laatste dag van onze reis. Morgen gaan we naar huis!!!!! Op onze laatste dag hadden we nog een dagtour geboekt naar Daintree Rainforrest en Cape Tribulation. We werden 's morgens vroeg om 07.00u opgehaald bij ons hotel. Toen zijn we naar het regenwoud geregeden waar we een boottocht hadden over de rivier. Dit is ook een natuurlijk leefgebied voor krokodillen dus we hoopte dat we deze ook gingen zien! En we hadden geluk, ondanks de regen hebben we toch een aantal krokodillen gezien, super gaaf om ze in hun natuurlijke leefomgeving te kunnen zien! Hierna zijn we naar een uitkijkpunt geweest en daarna hebben we geluncht midden in het regenwoud, heel bijzonder! dit regenwoud is het oudste nog steeds groeiende regenwoud ter wereld dus dat is ook wel een bijzonder feitje om te weten! 's middags zijn we naar het strand van Cape Tribulation geweest 's middags hebben we nog iets gezien over de aboriginals en daarna was de dag alweer om en was het tijd om terug te gaan naar Cairns! We zijn lekker gaan uiteten en daarna was het tijd om in te pakken te gaan slapen en morgen stappen we in het vliegtuig naar huis!

Heel raar... veel zin om naar huis te gaan heb ik niet, ik had graag nog langer willen blijven. De afgelopen weken zijn echt fantastich geweest in Thailand Bali & Australië en de tijd is echt voorbij gevlogen!

Zaterdag zijn we eerst vanuit Cairns naar Singaporge gevlogen ongeveer 6,5u vliegen. in Singapore hadden we een overstaptijd van 8u (we hadden een hotel geboekt) en daarna zijn we vanuit Singaporge naar Amsterdam gevlogen in 12,5u.

Nu ik dit schrijf ben ik alweer thuis in Baexem city. Even wennen maar het gewone leven gaat meteen door.. rekeningen stromen binnen wasmachine kapot en ga zo maar door. Achja hoort er allemaal bij... Nu heb ik nog 2 weekjes vrij en vanaf1 Augustus ga ik weer aan de slag bij Dux. Voor degene die mijn blog gelezen hebben bedankt en ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden!

See you soon everyone :)

xoxo

Marco

Eefje bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Geniet nog van je laatste weken vakantie en zien je graag op 1 augustus terug bij je 2e thuis :)