eefjebeulen.reismee.nl

Melbourne & Sydney

Zondag ben ik eindelijk down under aangekomen! De eerste stad die we gaan bezoeken is Melbourne. Hier zullen we 4 nachten blijven. Ik kwam zondagochtend al aan en Rob pas zondagavond. Zondag heb ik het rustig aan gedaan en maandag is de eerste echte dag (samen!!) in Melbourne.

Maandag hebben we een Free Walking Tour door de stad gedaan. Dit is super idee! Je hoeft er in principe niet voor te betalen maar je kan aan het einde wel geven wat jij de Tour waard vond. Wij vonden de Tour super leuk. Zeker om op je eerste dag te doen. Je leert de stad kennen, waar alles te vinden is. Na de Tour hebben we zelf nog wat door Melbourne gelopen bij de haven enz. Al met al een leuke eerste dag Melbourne en ook super leuk om alles weer met iemand samen mee te kunnen maken. Je kan iedereen wel vertellen wat je doet en foto's laten zien maar het echt samen meemaken is toch het aller leukste!

Op dinsdag zijn we smorgens naar Victoria market geweest. Een lokale markt in Melbourne wat wel leuk is om een keer gezien te hebben. Daarna zijn we naar de Eureka tower gegaan. Dit is een hoge toren in Melbourne (89 verdiepingen) waar je super uitzicht hebt over de hele stad. Heel gaaf om te zien. Hierna zijn we naar St. Paul's Cathedral geweest en daarna met de tram naar St. Kilda's een wijk buiten het centrum van Melbourne gelegen aan het strand. Hier hebben we rondgelopen en rond zonsondergang komen hier pinguïns op het strand. Dit wilde we natuurlijk ook zien! Na lang wachten en half bevroren te zijn hebben we toch een paar pinguïns gezien...

Woensdag hadden we een dagtour geboekt naar The Great Ocean Road. Wauw wat een fantastische dag was dit zeg. Alle highlights van de GOR in 1 dag. Geweldige uitkijkpunten, koala's gespot, vogels gevoerd en natuurlijk de 12 apostels. Echt een geweldige dag en goed te doen vanuit Melbourne. Dit was alweer de laatste dag in Melbourne, morgen vliegen we naar Sydney!

Donderdag zijn we naar Sydney gevlogen. Maar een uurtje vliegen vanuit Melbourne. We kwamen aan rond de middag dus hadden nog de halve dag in Sydney. We hebben lekker door de stad gelopen en een beetje gekeken waar alles is.

Vrijdagochtend besloten we om weer de Free walking Tour te gaan doen aangezien deze ons goed bevallen was in Melbourne. Die in Sydney viel echter een beetje tegen dus na een uurtje hebben we besloten om zelf verder te lopen. We zijn bij het opera house geweest, Sydney harbour bridge en darling harbour. Super gaaf allemaal! Dit zijn natuurlijk ook de hoogtepunten waar de stad om bekend staat. Daarna hebben we de Ferry genomen naar Watsons Bay op aanraden van het hotel. Hier hebben we de middag rondgelopen en wat een goede tip! Het was echt het ene mooie punt na het andere. Je kan foto's blijven maken. Al met al een geslaagde dag in Sydney.

Zaterdag hebben we een dagtour geboekt naar de blue mountains. In eerste instantie zouden we maandag naar de blue mountains gaan en daar blijven overnachten maar we hebben besloten om 2 nachten langer in Sydney te blijven en een dagtour te boeken naar de blue mountains, wat we vandaag dus gedaan hebben. We werden smorgens vroeg opgehaald en gingen met de bus naar de blue mountains wat ongeveer 1,5u rijden was. Door de dag heen hebben we alle high lights van de blue mountains mogen meemaken. Prachtige uitkijkpunten, the three sisters, kabelbaan, een show van de aboriginals en een Wildlife park. Een super dag dus waar we weer veel mooie dingen hebben mogen zien & meemaken.

Zondag hebben we de bus genomen naar bondi beach. Een van de bekendste stranden van Sydney denk ik wel! Ikzelf was altijd enorm fan van het tv programma bondi rescue dus een bezoek hieraan kon natuurlijk niet ontbreken. Vanuit bondi beach kun je een wandeling doen van 6km naar coogee beach waarbij je van strand naar strand loopt, het ene strand nog mooier dan het andere! Echt de moeite waard om deze wandeling te doen. Aan het eind van de middag zijn we terug gegaan naar het centrum en zijn we naar de Sydney tower gegaan. Het hoogste gebouw van Sydney waar je dus een mooi uitzicht hebt over de stad. Dit blijft toch altijd mooi vind ik vanuit de lucht de stad bekijken.

Maandag hebben we de Ferry genomen naar Manly beach. Ook weer een bekend strand van Sydney en ook populair onder de surfers. Hier heb je ook weer een wandeling en hebben we weer rustig de tijd genomen, gewandeld en genoten van de prachtige natuur. Nadat we terug waren in het centrum zijn we de Sydney harbour bridge over gewandeld. Vanuit de andere kant heb je een mooi uitzicht over de hele stad. Hier hebben we wat rondgewandeld en gezeten tot de zon onder ging. Super mooi om de stad te zien met alle lichtjes! Morgen is helaas alweer de laatste dag in Sydney. Wat een geweldige stad is dit zeg. Hopelijk mag ik hier ooit nog eens terug komen. Morgen gaan we dus zeker genieten van onze laatste dag hier :)

Dinsdag onze laatste dag in Sydney hebben we het rustig aan gedaan. We beginnen onze benen nu toch wel te voelen, we hebben zoveel gelopen deze week. Vandaag hebben we nog wat gebouwen bekeken zoals : St. Mary's Cathedral & de war memorial. Verder zijn we nog de de brug over gelopen bij Darling Harbour en hebben we even door Chinatown gelopen en zijn we een kijkje gaan nemen bij paddy's market. Ook de winkelstraat van Sydney hebben we nog even bekeken vandaag. Het is ons zelfs gelukt om niks te kopen haha! Vanmiddag hebben we nog lekker op een terrasje genoten van het zonnetje. En dit noemen ze winter!! Met een zonnetje en zo'n 18 graden elke dag vind ik dat toch moeilijk te geloven. Vanavond gaan we nog lekker uit eten en morgen gaan we Sydney alweer verlaten en gaan we richting Brisbane.

Tot snel!

Renske

Waauw, klinkt allemaal zo leuk. Ik ben echt jaloers!
Geniet er nog even van samen :-)

Mien

Ha Eefje en Rob,
Zo zie je maar hoe mooi onze wereld is!Daar moeten we zuinig op ziin!Geniet samen!
En Rob...voorzichtig met je hand!
Groetjes,Mien