eefjebeulen.reismee.nl

Adventure Week Bali

De 3e en laatste week in Bali heb ik de adventure week!

Op maandag zijn we smorgens naar een koffie/thee proeverij geweest. Hier kon je alle soorten koffie en thee proeven en kopen natuurlijk. Ze hebben hier ook de beste koffie ( zeggen ze ) de loewak koffie. Deze koffie word gemaakt van poep van dieren. De dieren eten bonen en poepen deze dan uit. Hier word dan koffie gemaakt. Je kon ook zien hoe dit gemaakt werd. Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik niet echt een koffiedrinker ben maar goed leuk om te zien. Smiddags gingen we een fietstocht doen. Dit was echt super leuk, je fietst echt door een prachtige omgeving. Zwaar was het niet echt omdat je voornamelijk naar beneden gaat.

Dinsdag hadden we een relax dag tijdens onze adventure week. Vandaag gingen we naar Sanur, eerst naar een schildpadden opvanghuis en daarna naar het strand. Het opvanghuis was leuk om te zien. Hier vangen ze schildpadden op die gewond zijn en knappen ze weer op. Smiddags hebben we een paar uur aan het strand kunnen liggen. Lekker relaxed maar het was erg warm vandaag!

Woensdag zijn we gaan raften. Dit had ik in mijn eerste week ook al een keer gedaan maar het was zeker weer leuk. De natuur is echt super mooi om te zien. Het raften zelf had van mij best wat sneller/wilder gemogen maar het was weer leuk. De rest van de dag hebben we vrij om even rustig aan te doen. Vannacht moeten we namelijk om half 3 vertrekken want dan gaan we de batur vulkaan beklimmen en de zonsopgang zien!

Degene die mij een beetje kennen weten dat ik vaak last heb van mijn buik. Tijdens het reizen is dit niet altijd makkelijk geweest.. Helaas ging het de afgelopen dagen weer niet goed en voelde ik me zelfs zo slecht dat ik niet mee kon naar de vulkaan. Wat een tegenvaller! Hier had ik zo ontzettend naar uitgekeken.. Maar goed wel een reden om nog eens terug te komen naar Bali. Tijdens deze week kregen we ook een voucher voor een massage. Deze heb ik smiddags genomen en het was echt heerlijk zo relaxed!! De massage in Thailand vond ik meer pijnlijk dan relax maar deze was echt fantastisch. Met deze dag was het programma van the green lion alweer afgelopen. Wat is de tijd weer voorbij gevlogen!

Vrijdag ben ik met een meisje wat ik hier heb leren kennen naar Kuta gegaan. Hier blijven we 1 nacht en zaterdag vliegt zij naar Java en ik naar Australië. Kuta is een van de meest toeristische plekken op Bali maar toch vind ik dit ook wat hebben. Smiddags zijn we naar het strand gegaan, wat een mooi strand! Echt relax kun je er niet liggen want je word elke minuut gevraagd of je iets wil kopen : fruit/drinken/massage/manicure/henna tattoos/ijs/surflessen en ga zo maar door! Savonds zijn we teruggekomen naar het strand om de zonsondergang te zien en daarna zijn we ergens gaan eten. Na het eten hebben we nog wat rond gelopen door de straatjes en winkels en daarna zijn we gaan slapen. Zaterdagochtend hebben we ontbeten en afscheid genomen. Mijn vlucht is pas vannacht om middernacht dus ik heb nog de hele dag. Daarom heb ik besloten om een transit hotel te nemen vlakbij de luchthaven daar kan ik dan blijven tot ik vanavond rond half 9 naar het vliegveld ga en dan eindelijk naar Australië met Rob nog 3 weken genieten van onze vakantie samen. Ik heb er super veel zin in!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active