eefjebeulen.reismee.nl

Vrijwilligerswerk Bali

De 2e week in Bali was het tijd om vrijwilligerswerk te gaan doen. Bij mijn boeking had ik gekozen om vrijwilligerswerk te doen bij een kinderdagverblijf. Toen ik aankwam bleek dat de kinderen momenteel vakantie hebben dus dit was helaas niet mogelijk dus toen werd het Engelse les geven!

Je staat met 2 vrijwilligers voor de klas en aangezien het vakantie periode is weet je eigenlijk van te voren niet hoeveel kinderen er gaan komen het is namelijk vrijwillig! Wij hadden de jongste kinderen en het waren er 6 op de eerste dag (5 jongens en 1 meisje). Het lesgeven is alleen in de ochtend dus smiddags heb je tijd om je les voor de volgende dag voor te bereiden. Helaas loopt alles niet altijd zoals je had gehoopt of verwacht. Dit geld heel erg voor mij met het lesgeven. Het is me ontzettend tegengevallen wat natuurlijk heel jammer is want je boekt deze reis ook om vrijwilligerswerk te doen. We (ik en mijn lesgeefpartner)hebben het 2 dagen geprobeerd maar we voelden ons totaal niet op ons gemak en de kinderen snapte helemaal niks in het Engels dus het was nogal moeilijk om met ze te communiceren en ze nieuwe dingen te leren. Na 2 dagen zijn we naar het kantoor gegaan en hebben we ons verhaal gedaan en toen zeiden ze dat ze genoeg vrijwilligers hadden dus dat we in principe konden stoppen. Hier heb ik wel even over nagedacht want zo had ik het natuurlijk niet voor me gezien... Uiteindelijk heb ik toch besloten om te stoppen omdat het toch nog maar 3 dagen waren en ik natuurlijk wel op vakantie ben en wil genieten :)

Vanaf woensdag heb ik dus eigenlijk een paar dagen genomen om even te relaxen wat ook wel even heel fijn was! Vanaf dat ik vertrok heb je toch iedere dag een programma en ben je druk dus het was heerlijk om even een paar dagen voor mezelf te hebben. Ik heb lekker aan het zwembad gelegen, ben naar ubud geweest en heb een yoga les gevold! Iets dat je ook zeker een keer moet doen in Bali. En ik moet zeggen yoga word zwaar onderschat!! Het was echt super zwaar een echte work out. Maar wel ontzettend leuk om een keer gedaan te hebben.

In het weekend zijn we met een paar meiden naar Padangbai geweest voor 1 nacht. Hier hebben we gesnorkeld wat super mooi was! Smiddags zijn we naar een strand gegaan vlak bij : white sand beach oftewel een strand met wit zand echt prachtig om te zien. Helaas zijn de golven in Bali heel hoog overal op het moment. Zwemmen is dus best lastig maar het strand maakt dat helemaal goed! Zaterdagavond zijn we teruggegaan naar Ubud en zondag zijn we naar een waterval in de buurt geweest. Die hebben ze hier heel veel! Smiddags zijn we nog naar jungle fish geweest een infinity pool met uitzicht op de 'jungle' om het zo maar even te noemen.

En dat was alweer het einde van week 2! Volgende week is de laatste week in Bali alweer en heb ik de adventure week waar ik super veel zin in heb. Tot dan :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active