eefjebeulen.reismee.nl

Culture week Bali

Zondagochtend ben ik naar Bali gevlogen waar ik 3 weken zal blijven. De eerste week heb ik de cultuurweek, de 2e week Engelse les geven en de 3e en laatste week ga ik een adventure week doen!

Maandag was de eerste dag van de cultuurweek. Het is hier allemaal heel anders dan in Thailand dus moet weer even wennen. Vandaag zijn we naar ubud gewandeld (we zitten in een klein plaatsje ernaast op ongeveer 20min lopen). We zijn naar de ubud market geweest en naar Monkey Forrest. Een bos waar de apen vrij rond kunnen rennen. Je moet goed op je spullen letten want ze pakken alles wat ze pakken kunnen van je af! Na Monkey Forrest zijn we terug gelopen naar onze accommodatie voor de lunch. Daarna kregen we smiddags nog wat algemene informatie en konden we alvast beginnen aan onze batik painting. Dit gaan we namelijk morgen doen en nu moesten we alvast kiezen wat we gingen tekenen. Savonds zijn we in ubud naar een traditionele Balinese dansvoorstelling geweest. Ik heb er 1 woord voor : apart!!

Dinsdag gingen we dus in de ochtend batik painting doen. Dit is een bepaalde manier van verven op bijv. een doek. Je kon zelf je kleuren kiezen en er iets moois van maken. Het was zeker leuk om te doen! Ik zal een foto van het resultaat plaatsen (ik denk dat ik nog wat meer mag oefenen haha). Daarna gingen we lunchen en hadden we wat vrije tijd tot 15u. Om 15u hadden we een taalles! Super leuk hoe ze het deden en volgens de coördinator is Indonesisch een hele makkelijke taal om te leren omdat ze niet echt regels hebben. Nou veel heb ik niet onthouden maar het was wel heel leuk en heb alles genoteerd dus kan mijn notitieblok erbij pakken als het nodig is haha!

Woensdagochtend hadden we een cooking class! We gingen een aantal Balinese gerechten maken en smiddags gingen we naar de rijstvelden. Iets waar ik zeker naar uit keek vanaf het moment dat ik wist dat ik naar Indonesië zou gaan. En het was ook echt prachtig om te zien. De rijstvelden zijn toch iets typisch Indonesisch dus dat kan zeker niet ontbreken tijdens je reis.

Donderdag gingen we een bezoek brengen aan de holy water Temple. Dit is een tempel waar de mensen naar toe gaan om te bidden. Je kan je dan wassen in heilig water en je kan een wens doen die dan volgens hun uit zal komen. Ook als iemand is overleden is het een traditie om hier naartoe te gaan. Het was leuk om te zien maar erg druk. Smiddags hebben we nog een flower offering class gehad. In Bali doen ze iedere dag offers brengen aan de goden om de dag goed te beginnen en te eindigen. Ze hebben dan 4 verschillende kleuren bloemen voor de 4 elementen ; water, vuur, aarde en lucht en je moet altijd een klein offer erbij leggen in de vorm van eten voor de goden denk aan een koekje of iets in die richting!

Vrijdag was alweer de laatste dag van de cultuurweek en het was een rustige dag. Smorgens hadden we nog een taalles en daarna zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen. Iets wat ik nog niet echt gedaan heb tijdens mijn reis dus dat was wel even lekker. Smiddags kregen we nog wat info over ons programma van volgende week en toen was het weekend!! Dit weekend heb ik met Glenn en Connie afgesproken die ook in Bali zijn nu. Savonds hebben we samen gegeten en een drankje gedaan. Super leuk om weer mensen van thuis te zien zeg eindelijk weer Nederlands & Limburgs praten :D

Zaterdag ben ik met Glenn en Connie gaan raften wat ook echt een aanrader is om te doen was echt super leuk! Zondag ben ik weer met meiden die ik hier heb ontmoet naar een plaatsje cenggu gegaan. Daar hebben we de tempel Tanah Log bezocht en smiddags zijn we naar echo beach geweest. Dit is een echt surf strand. Super leuk om naar te kijken. 2 meiden van ons groepje hadden een les genomen en het was toch wel moeilijk om te doen haha. Ikzelf heb het niet gedaan omdat ik het in Australië wil gaan doen...

Dus dat was de eerste week in Bali alweer volgende week tijd voor vrijwilligerswerk!

Reacties

Reacties

Kim

Ha Eefje, wat leuk weer allemaal. En ook weer een vol.programma. Ja vergeet idd niet om ook lekker te relaxen :-)
Lijkt me wel de perfecte omgeving daar voor. Gelukkig geen enge beesten hier (vooalsnog). Alleen die apen weer. Als je terug bent en.je hebt heimwee naar je reis kun.je altijd nog een dagje apenheul doen haha.

Mien

Ha Eefje,
Wat heb je veel beleefd de afgelopen weken!
Ik wens je over een paar dagen samen met Rob een mooie vakantie.Geniet en kom gezond weer thuis.
Groetjes,Mien

anjo en pierre

hoi Eefje ,
Te gek wat je allemaal gedaan en gezien hebt sla maar goed op in je "harde schijf"en voor de volgende 3 weken heel veel plezier samen met Rob in Australie
Veilige reis samen en tot ziens weer in Baexem
groetjes Anjo en Pierre

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active