eefjebeulen.reismee.nl

Trunk to the south

zaterdag was het tijd om te beginnen aan de terugreis naar Sing Buri. We vertrokken zaterdagochtend om 11.30u en kwamen zondagochtend om half 3 aan bij the Twin house. Na een paar uurtjes slapen vertrokken we om half 10 weer richting Hua Hin waar we onze eerste overnachting zouden hebben van deze week. Hier arriveerden we rond 17.00u. De rest van de avond waren we vrij, niet dat we nog veel gedaan hebben want we waren behoorlijk moe na deze lange reis. Morgen gaan we weer verder 3,5u met de trein deze keer en dan komen we aan op onze eerste echte bestemming en kunnen we eindelijk aan het strand liggen!

Maandag gingen we met de trein richting bang saphan. Ik denk dat je echt van de NS gaat houden als je een keer in een Thaise trein moet! 5 minuten vertraging is niks hier zit je gewoon 2u te wachten tot de trein een keertje komt.. Uiteindelijk was de dag dus alweer zoiets om toen we aankwamen op de plaats van bestemming. We hadden nog vrije tijd op het strand de rest van de dag dus hebben we nog even aan het strand gezeten en gewandeld. Morgen gaan we snorkelen!

Dinsdag gingen we met de boot naar 2 eilanden waar we gingen snorkelen. Bij het eerste eiland zagen we veel vissen, mooi om te zien! Het koraal was verder niet heel bijzonder was niet zo kleurrijk maar wel mooi om te zien. Het is apart om te zien dat veel Aziatische mensen niet echt goed kunnen zwemmen. Ze dragen altijd reddingsvesten en soms nemen ze nog iets drijvends mee waar ze zich aan vast kunnen houden. Daarna gingen we door naar het volgende eilandje. Helaas was het weer niet zo goed het regende en het water was vrij wild. Dit hebben een aantal mensen op de boot mogen voelen (veel overgeven..). Gelukkig voelde ik me goed. Bij de 2e plek was het moeilijk om te zwemmen omdat de zee wat wild was. We zagen daar ook niet meer zoveel vissen. Toen gingen we weer terug aan land lunchen en terug naar het hotel. Smiddags zijn we nog naar een marktje in de buurt geweest. Morgen moeten we vroeg vertrekken naar koh samui! (4u sochtends!)

Woensdagochtend ging om half 4 de wekker. Snel onze spullen pakken want om 4u moesten we vertrekken. De trein zou om half 5 gaan. Onze coördinator was veel te laat omdat die nog lag te slapen dus we kwamen net op tijd aan op het treinstation, ofja dat dachten we..... Toen we aankwamen bleek namelijk dat de trein maar liefst 1,5u te laat zou komen!! Nou daar word je niet vrolijk van zo vroeg in de morgen... Maargoed veel kun je er niet aan doen. Het was een lange reis van de taxi naar de trein naar de bus naar de boot en naar de taxi! Rond half 4 smiddags kwamen we eindelijk aan in ons hotel op Koh Samui! Toen we aankwamen hebben we even rondgelopen door de straat hier waar heel veel toeristische winkeltjes liggen. Savonds zijn we naar een night market geweest en daarna naar het strand. Het is echt een super leuke sfeer aan het strand hier! Allemaal leuke restaurantjes en barretjes waar je iets kan drinken. Dat hebben we dus ook zeker gedaan. Je merkt meteen aan de prijzen hier dat het een toeristisch eiland is! Daarna zijn we lekker gaan slapen en morgen gaan we een Tour doen rond een gedeelte van het eiland.

Donderdag vertrokken we met de auto voor de Tour. Als eerste zijn we naar een uitkijkpunt gegaan waar je een super mooi uitzicht hebt over de zee en het eiland. Heel mooi om te zien. Daarna zijn we verder gereden naar the grandfathers and grandmothers stone, wat ook mooi was om te zien. Nadat we uitgekeken waren reden we weer verder naar een waterval. Bij deze waterval waren ook veel toeristische attracties met dieren zoals rondrijden op olifanten, op de foto met tijgers en een show met apen. Je ziet hier veel over in het nieuws de laatste tijd en ik vond het ook super zielig voor de dieren want dit is geen natuurlijk gedrag voor ze... Ben dus ook snel doorgelopen. De waterval was een hele klim om er te komen maar was wel mooi om te zien. Hierna hadden we eigenlijk vrije tijd op het strand. Helaas hebben we niet echt mooi weer, het regent al de hele dag zoiets (het is wel heel warm evengoed). Maargoed aangezien we dus niet op het strand konden gaan liggen hebben we maar besloten om een Thaise massage te nemen! Nou alles kraakte en het was vrij pijnlijk maar wel een heerlijk gevoel erna, ik kan er weer tegen aan haha! Daarna nog even gewinkeld en gegeten en vanavond rustig aan. Morgen moeten we weer vroeg vertrekken dan gaan we een dagtrip doen naar Angthong National Marine park.

Vrijdag gingen we naar Angthong National Marine Park. We vertrokken smorgens rond half 8 naar de pier. Daar namen we de boot wat ongeveer 1,5u duurde voor we aankwamen bij de eerste bestemming. Dat was de blue Lagoon ook wel Talay Nai genoemd. Eerst moesten we hele stijle trappen omhoog klimmen om er te komen maar wat was het mooi om te zien! Helaas kun je er niet zwemmen omdat er giftige vissen leven. Daarna hadden we nog even de tijd om aan het prachtige strand te liggen voor we verder gingen naar de volgende stop. 10 minuutjes op de boot en we waren er alweer. We gingen klimmen naar de grand view point. Nou dat was me wel een klim! Het ligt op 500m hoogte maar er is niet echt een pad naartoe.. Je klimt echt over rotsen en vooral het laatste stuk is echt zwaar. Er hangen dikke touwen waaraan je je omhoog kan trekken, super zwaar! Maar wauw het was het zo waard. Wat een prachtig uitzicht krijg je ervoor terug. Zeker een van de hoogtepunten van mijn reis tot nu toe. Daarna weer terug naar beneden even genieten van het prachtige strand. Het is net alsof je meedoet aan expeditie robinson zo ziet het eruit echt zo mooi! Toen gingen we weer terug met de boot naar koh samui. Het was een lange dag maar echt fantastisch. Savonds hebben we nog gezellig een drankje gedaan. Morgen is het helaas alweer tijd om te vertrekken. Zou graag nog een paar extra dagen hebben op koh samui het is echt super hier! Het word een lange reis morgen, we vertrekken rond half 1 smiddags en komen als het goed is zondagochtend rond 6/7u aan in Sing Buri. Hier ga ik alweer aan mijn laatste week in Thailand beginnen! Ik ga dan vrijwilligerswerk doen bij een weeshuis. In eerste instantie zou ik Engelse les gaan geven maar ik heb besloten om dit om te ruilen door verhalen van andere vrijwilligers denk ik dat ik hier veel meer kan doen en ze hier ook donaties goed kunnen gebruiken dus dat ga ik volgende week allemaal uitzoeken. :)

mien

Ha Eefje,
Ik geniet van je mooie verhalen.Wat zul jij dan wel niet in het echt genieten!Super dat je in je reisavontuur ook een stukje vrijwilligerswerk hebt gepland.Ben benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan.
Heel veel reisplezier!

anjo en pierre

hoi Eefje
kei leuke verhalen, als we het lezen is het net of we erbij zijn. geniet maar want het gaat best wel vlug voorbij,
zijn al op je volgende avontuur aan het wachten. veel plezier Eefje!! groetjes

Kim

Ha Eefje. Klinkt heel goed allemaal! Behalve het reizen, daar ben je nu ondertussen wel ervaringsdeskundige in geworden :-)
In het weeshuis zal ook heel bijzonder zijn. Geniet en heel veel plezier !