eefjebeulen.reismee.nl

Siam Culture Week

- [ ] Zaterdag 7 mei, eindelijk was het dan zover de reis kon beginnen! Ik vloog om 16.30u vanuit Keulen naar Bangkok. De vlucht duurde bijna 11u in totaal dus dat was een lange zit.. Helaas amper kunnen slapen tijdens de vlucht. Ik kwam 's morgens om 9.00u lokale tijd dus ik mocht nog de hele dag! Toen ik aankwam in Bangkok werd ik opgehaald door iemand van de organisatie the green lion. Hier ontmoette ik meteen een hele groep andere mensen (vooral meiden) die ook via deze organisatie reizen. Gezamenlijk werden we met een busje naar onze eerste verblijfplaats gebracht in Sing Buri wat op 2 uurtjes rijden van Bangkok ligt. Nadat we hier aankwamen hadden we de rest van de dag lekker vrij. Veel heb ik ook niet meer gedaan door de vermoeidheid en de hitte waar je wel even aan moet wennen. Dus vanavond op tijd slapen en dan gaat morgen het echte programma beginnen ; de cultuurweek!

- [ ] Maandag, de eerste echte dag van de cultuurweek! Vanochtend na het ontbijt zijn we eerst met de groep naar het dorpje gelopen op zo'n 20minuten lopen. Hier is verder niet heel veel maar als je iets nodig hebt zijn er een paar supermarkten en pinautomaten! Hierna werden we opgehaald met een busje en gingen we naar het naastgelegen stadje Sin Buri. Hier zijn we bij een soort markt geweest en daarna hebben we heerlijk geluncht bij een leuk restaurantje aan het water! Het eten tot nu toe valt me echt mee het is allemaal lekker en ze passen het wel wat aan aan ons westerse eten (dus ze maken het niet te pittig haha!) na de lunch gingen we onze eerste tempel bezoeken. Eigenlijk een enorme grote buddha! Heel mooi om te zien. Bij de tempels moet je kleding dragen die je schouders en knieën bedekken. Aangezien de temperatuur rond de 40 graden is en de gevoelstemperatuur rond de 45 is dit geen pretje... Zweten dus!! Na de tempel gingen we terug naar het vrijwilligershuis waar we nog een Thaise les kregen. Sawaadee, hallo ;) hierna gingen we eten en kwamen er nog lokale schoolkinderen een Thaise dansshow aan ons laten zien. Nu lekker slapen en morgen gaan we 4 of 5 tempels bezoeken dus dat word weer een lange hete dag!

- [ ] Dinsdag was het de dag van de tempels. We gingen er 4 bekijken vandaag te beginnen met het grootste buddha beeld van Thailand. Daarna gingen we nog naar de ruïnes kijken. De tempels waren heel mooi allemaal maar door de warmte was het bijna niet te doen... Ga vooral naar Thailand maar niet in mei.. Tijdens de reis ging onze bus ook nog kapot en moesten we een uur wachten tot die gemaakt werd. Thank god voor de 7 eleven met airco die werkelijk overal ligt! Vandaag waren we pas vrij laat terug en heel moe..

Woensdag hadden we een rustige dag op het programma staan. In de ochtend gingen we naar een handenarbeid zaakje waar we onze eigen armbandjes konden maken. Nadat we dit gedaan hadden gingen we terug naar de Twin house (onze accommodatie) waar we een kookles kregen en dus onze eigen lunch gingen bereiden. Op woensdagmiddag ben je altijd vrij en krijg je de optie om naar het zwembad te gaan. Dit heb ik dan ook gedaan want wat verkoeling was zeker gewenst! Het water was behoorlijk warm maar het was nog steeds heerlijk in het water. Avonds hadden we een Thai bbq en daarna is er feestavond op woensdag. Het was een gezellige avond.

Donderdag weer een rustige dag, we gingen naar een lokale school kijken waar je ook vrijwilligersprojecten kunt doen later. Hierna lunchen en smiddags stond er nog een tempel op het programma en gingen we naar een winkelcentrum (tesco's) hier kun je alles kopen wat je nog nodig zou hebben en hebben ze ook weer wat normaler eten : KFC pizza hmmm... Ik was echt toe aan iets westers. Ik ben pas een kleine week hier maar ik merk dat het eten me al behoorlijk tegen gaat staan die rijst en noodles steeds... Maargoed daar moet ik me maar overheen zetten want dat zal niet veranderen de komende weken. Vanavond hebben we een rustige avond en heb ik even een wasje gedaan. Tegenover onze accommodatie zit een klein barretje waar ze ook een wasmachine hebben. Morgen gaan we naar Monkey Temple, ze hebben ons al gewaarschuwd dat de apen behoorlijk brutaal zijn dus ik ben benieuwd!

Vrijdag hebben we in de ochtend weer een tempel bezocht buddha's footprint. Daarna gingen we lunchen en toen op naar Monkey Temple. De apen zijn inderdaad brutaal en proberen alles van je af te pakken! Je moet je tas goed dicht houden. Ze proberen zelfs de elastiekjes uit je haren te pakken haha. Daarna gingen we in de tempel waar geen apen zaten maar... Vleermuizen! Gezellig.. Daarna gingen we weer terug. Dit weekend zijn we vrij om te doen wat we willen. Wij hebben besloten om naar Bangkok te gaan! Sommige gaan vanavond al maar wij gaan morgenvroeg en dan zondag terug. Volgende week ga ik naar de olifanten in Umphang! Dus zondagavond mag ik de bus in voor een reis van ongeveer 16u. Gelukkig zijn we met 5 en hoef ik niet zolang alleen te reizen.

Reacties

Reacties

Chantal den Mulder

Wauw Eefje, wat maak je al veel mee. Klinkt super, al zou het niks voor mij zijn, haha, geef mij ook maar aardappels ????. Veel plezier verder!

Kim

Ha Eefje, we (Laura en ik) wilden je al een berichtje sturen om je genieten een extra impuls te geven. Je weet wel over printers etc ;-) maar ik zie dat je het ook niet makkelijk hebt gehad :-p . Maar even zonder gekheid... Wat een avontuur ! Je zult nu wel beetje geacclimatiseerd zijn !? Bij de olifanten zul je vast wel wat meer verfrissing krijgen :-) Geniet !! Veel plezier in Bangkok en goeie reis naar Umphang ! grtjs, Kim

Jeanette

Ha Eefje B. Wat leuk om met je mee te kunnen 'reizen' via je verhalen. Geniet van deze tijd (ondanks het eten en de hitte ;)! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Gr.

riet verkoelen

ha Eefje, geweldig dat je deze uitdaging bent aangegaan. Als je open staat voor nieuwe culturen zal dat een verrijking zijn voor je verdere leven. Ik wens je heel veel leuke nieuwe ervaringen toe tijdens het vrijwilligerswerk in landen die ik ook heb bezocht in 2 en 3 jaar geleden. Als jij beschrijft wat je zoal meemaakt kan ik me helemaal inleven en krijg nu al een beetje heimwee naar die mooie exotische oorden. Good luck. groetjes Riet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active