eefjebeulen.reismee.nl

Orphanage

De 4e en laatste week in Thailand alweer! Wat is de tijd snel voorbij gegaan hier zeg. Deze week ga ik nog vrijwilligerswerk doen bij een weeshuis. De eerste dag ontmoeten we onze coördinator van deze week : P Wan. Hij werkt al 8 jaar bij het weeshuis en vanaf de eerste ontmoeting zag ik meteen dat hij het echt met liefde doet. Toen we aankwamen heeft hij ons een rondleiding gegeven en wat informatie verteld over het weeshuis. Er wonen ongeveer 350 kinderen. Sommige van deze kinderen hebben geen ouders meer en sommige wel. De reden dat ze in het weeshuis wonen is omdat de ouders te arm zijn om voor ze te kunnen zorgen. Ze komen vanuit the Hill Tribe, dit zijn kleine dorpjes in de bergen waar de mensen nog heel arm zijn. De kinderen wonen dus in het weeshuis en 1 keer per jaar tijdens de grote vakantie gaan ze naar hun ouders toe. Het weeshuis is voor kinderen tot 14 jaar. Daarna gaan ze naar een ander weeshuis in de buurt met oudere kinderen. Het weeshuis is vrij groot maar de voorzieningen zijn niet geweldig. Zo zijn de deuren van de toiletten helemaal kapot, in de speeltuin zijn veel dingen stuk, er is niet genoeg ruimte om de was op te hangen, er zijn maar 10 jongens en 10 meisjes toiletten voor iedereen en geloof me.... Je plast liever in je broek dan dat je daar naar de wc gaat. Als je het gebouw voorbij loopt komt de geur je al tegenmoet. En zo zijn er nog genoeg dingen die gedaan kunnen worden daar denk aan schilderwerkzaamheden, schoonmaken, beddengoed wassen de haren van de kinderen moeten met speciale zeep gewassen worden omdat ze last hebben van hoofdluis enz. enz. Oftewel genoeg werk om je bezig te houden!!

Na de rondleiding heeft P wan ons laten zien waar we ons mee bezig gaan houden deze week. We gaan een van de klaslokalen opnieuw schilderen & ook spelen we veel met de kinderen smiddags. Voordat we kunnen gaan schilderen moeten we eerst de oude verf en beetje eraf schrapen wat een behoorlijk klusje is. We zijn maar met 5 vrijwilligers deze week dus kunnen aan de bak. De eerste 2 dagen zijn we bezig geweest met de oude verf eraf te halen de 3e dag zijn we begonnen met het echte schilderen. Naast de schilderwerkzaamheden spelen we ook met de kinderen. Zo hebben we een voetbaltoernooi gedaan en vinden ze het verder al helemaal geweldig als je ze ook maar een beetje aandacht geeft ze houden van knuffelen!! Best sneu ook wel om te zien want dit is eigenlijk de enige echte aandacht die ze krijgen op een dag. Verder zijn er geen volwassenen alleen de leraren die les geven.

Nu ik het weeshuis zo gezien heb, heb ik ook besloten dat ik hier het geld wil gaan doneren omdat ze het gewoon echt goed kunnen gebruiken & ik er ook een goed gevoel bij heb dat het goed terecht komt. Er is nog een andere vrouw die ook geld gedoneerd heeft en door onze beide donaties kunnen ze nu de toiletdeuren repareren, de speeltuin opknappen en de wasruimte opknappen en uitbreiden. Super goed dus! Het geld wat ik (jullie dus!) gedoneerd heb zal vooral gebruikt worden voor de wasruimte. Op woensdag ben ik met P Wan naar de winkel geweest en hebben we de materialen gekocht. Donderdag komt dan degene die dit gaat maken en kan hij meteen beginnen. Zo kan ik donderdag en vrijdag ook zien wat ze doen met het geld wat we leuk is natuurlijk! Ik zal er ook wat foto's van plaatsen.

De rest van de week zijn we druk bezig geweest met het afmaken van het klaslokaal. Tijdens de laatste dag hebben we met een andere kleur de maanden van het jaar in het Engels op de muur geschreven zodat de kinderen er iets van kunnen leren. Tijdens onze lunch pauze hadden we alleen de verf in het lokaal laten staan wat achteraf niet zo'n goed idee bleek want de kinderen wilde ook wel even 'helpen'. Resultaat ; allemaal blauwe vlekken op de pas geschilderde muur, hele vloer en stoelen blauw en de maand October is geen October meer haha! Daarna hebben we nog even met de kinderen gespeeld en toen was het alweer tijd om afscheid te nemen.. Helaas! Zaterdag ga ik naar Bangkok waar ik 1 nacht in een hotel verblijf en zondagochtend vlieg ik om 06:15u naar Bali. Ik heb er super veel zin in weer een nieuw avontuur maar het is ook jammer om weg te gaan uit Thailand. De tijd is echt voorbij gevlogen en heb het echt super gehad hier.

Tot snel vanuit Bali :)

Trunk to the south

zaterdag was het tijd om te beginnen aan de terugreis naar Sing Buri. We vertrokken zaterdagochtend om 11.30u en kwamen zondagochtend om half 3 aan bij the Twin house. Na een paar uurtjes slapen vertrokken we om half 10 weer richting Hua Hin waar we onze eerste overnachting zouden hebben van deze week. Hier arriveerden we rond 17.00u. De rest van de avond waren we vrij, niet dat we nog veel gedaan hebben want we waren behoorlijk moe na deze lange reis. Morgen gaan we weer verder 3,5u met de trein deze keer en dan komen we aan op onze eerste echte bestemming en kunnen we eindelijk aan het strand liggen!

Maandag gingen we met de trein richting bang saphan. Ik denk dat je echt van de NS gaat houden als je een keer in een Thaise trein moet! 5 minuten vertraging is niks hier zit je gewoon 2u te wachten tot de trein een keertje komt.. Uiteindelijk was de dag dus alweer zoiets om toen we aankwamen op de plaats van bestemming. We hadden nog vrije tijd op het strand de rest van de dag dus hebben we nog even aan het strand gezeten en gewandeld. Morgen gaan we snorkelen!

Dinsdag gingen we met de boot naar 2 eilanden waar we gingen snorkelen. Bij het eerste eiland zagen we veel vissen, mooi om te zien! Het koraal was verder niet heel bijzonder was niet zo kleurrijk maar wel mooi om te zien. Het is apart om te zien dat veel Aziatische mensen niet echt goed kunnen zwemmen. Ze dragen altijd reddingsvesten en soms nemen ze nog iets drijvends mee waar ze zich aan vast kunnen houden. Daarna gingen we door naar het volgende eilandje. Helaas was het weer niet zo goed het regende en het water was vrij wild. Dit hebben een aantal mensen op de boot mogen voelen (veel overgeven..). Gelukkig voelde ik me goed. Bij de 2e plek was het moeilijk om te zwemmen omdat de zee wat wild was. We zagen daar ook niet meer zoveel vissen. Toen gingen we weer terug aan land lunchen en terug naar het hotel. Smiddags zijn we nog naar een marktje in de buurt geweest. Morgen moeten we vroeg vertrekken naar koh samui! (4u sochtends!)

Woensdagochtend ging om half 4 de wekker. Snel onze spullen pakken want om 4u moesten we vertrekken. De trein zou om half 5 gaan. Onze coördinator was veel te laat omdat die nog lag te slapen dus we kwamen net op tijd aan op het treinstation, ofja dat dachten we..... Toen we aankwamen bleek namelijk dat de trein maar liefst 1,5u te laat zou komen!! Nou daar word je niet vrolijk van zo vroeg in de morgen... Maargoed veel kun je er niet aan doen. Het was een lange reis van de taxi naar de trein naar de bus naar de boot en naar de taxi! Rond half 4 smiddags kwamen we eindelijk aan in ons hotel op Koh Samui! Toen we aankwamen hebben we even rondgelopen door de straat hier waar heel veel toeristische winkeltjes liggen. Savonds zijn we naar een night market geweest en daarna naar het strand. Het is echt een super leuke sfeer aan het strand hier! Allemaal leuke restaurantjes en barretjes waar je iets kan drinken. Dat hebben we dus ook zeker gedaan. Je merkt meteen aan de prijzen hier dat het een toeristisch eiland is! Daarna zijn we lekker gaan slapen en morgen gaan we een Tour doen rond een gedeelte van het eiland.

Donderdag vertrokken we met de auto voor de Tour. Als eerste zijn we naar een uitkijkpunt gegaan waar je een super mooi uitzicht hebt over de zee en het eiland. Heel mooi om te zien. Daarna zijn we verder gereden naar the grandfathers and grandmothers stone, wat ook mooi was om te zien. Nadat we uitgekeken waren reden we weer verder naar een waterval. Bij deze waterval waren ook veel toeristische attracties met dieren zoals rondrijden op olifanten, op de foto met tijgers en een show met apen. Je ziet hier veel over in het nieuws de laatste tijd en ik vond het ook super zielig voor de dieren want dit is geen natuurlijk gedrag voor ze... Ben dus ook snel doorgelopen. De waterval was een hele klim om er te komen maar was wel mooi om te zien. Hierna hadden we eigenlijk vrije tijd op het strand. Helaas hebben we niet echt mooi weer, het regent al de hele dag zoiets (het is wel heel warm evengoed). Maargoed aangezien we dus niet op het strand konden gaan liggen hebben we maar besloten om een Thaise massage te nemen! Nou alles kraakte en het was vrij pijnlijk maar wel een heerlijk gevoel erna, ik kan er weer tegen aan haha! Daarna nog even gewinkeld en gegeten en vanavond rustig aan. Morgen moeten we weer vroeg vertrekken dan gaan we een dagtrip doen naar Angthong National Marine park.

Vrijdag gingen we naar Angthong National Marine Park. We vertrokken smorgens rond half 8 naar de pier. Daar namen we de boot wat ongeveer 1,5u duurde voor we aankwamen bij de eerste bestemming. Dat was de blue Lagoon ook wel Talay Nai genoemd. Eerst moesten we hele stijle trappen omhoog klimmen om er te komen maar wat was het mooi om te zien! Helaas kun je er niet zwemmen omdat er giftige vissen leven. Daarna hadden we nog even de tijd om aan het prachtige strand te liggen voor we verder gingen naar de volgende stop. 10 minuutjes op de boot en we waren er alweer. We gingen klimmen naar de grand view point. Nou dat was me wel een klim! Het ligt op 500m hoogte maar er is niet echt een pad naartoe.. Je klimt echt over rotsen en vooral het laatste stuk is echt zwaar. Er hangen dikke touwen waaraan je je omhoog kan trekken, super zwaar! Maar wauw het was het zo waard. Wat een prachtig uitzicht krijg je ervoor terug. Zeker een van de hoogtepunten van mijn reis tot nu toe. Daarna weer terug naar beneden even genieten van het prachtige strand. Het is net alsof je meedoet aan expeditie robinson zo ziet het eruit echt zo mooi! Toen gingen we weer terug met de boot naar koh samui. Het was een lange dag maar echt fantastisch. Savonds hebben we nog gezellig een drankje gedaan. Morgen is het helaas alweer tijd om te vertrekken. Zou graag nog een paar extra dagen hebben op koh samui het is echt super hier! Het word een lange reis morgen, we vertrekken rond half 1 smiddags en komen als het goed is zondagochtend rond 6/7u aan in Sing Buri. Hier ga ik alweer aan mijn laatste week in Thailand beginnen! Ik ga dan vrijwilligerswerk doen bij een weeshuis. In eerste instantie zou ik Engelse les gaan geven maar ik heb besloten om dit om te ruilen door verhalen van andere vrijwilligers denk ik dat ik hier veel meer kan doen en ze hier ook donaties goed kunnen gebruiken dus dat ga ik volgende week allemaal uitzoeken. :)

Olifantenproject

Afgelopen weekend zijn we naar Bangkok gegaan met een gedeelte van ons introductiegroepje. We waren met 7 meiden in totaal. Om 7u in de ochtend vertrokken we met een klein busje richting Bangkok waar we rond half 10 aankwamen. Eerst zijn we gaan kijken bij een floating market wat interessant was om te zien! Vanuit daar zijn we op een bootje gestapt en hebben we rond gevaren door de rivier. Aan de zijkant van de rivier stonden allemaal houten huisjes op palen waar de mensen wonen... Wat ik me niet kan voorstellen, het ziet er allemaal heel oud en scheef uit! Toen zijn we uit gestapt bij het paleis in centrum Bangkok. Hier hebben we even rondgelopen, het is echt enorm! En de chinezen waren ook in hele invasies van de partij.. Daarna een heerlijk broodje gehaald bij de Subway eindelijk normaal eten jeej! Hierna zijn we nog gaan kijken bij the laying buddha. Een enorm liggend buddha beeld. Hierna zijn we even naar het hostel gegaan om in te checken en onze spullen te droppen. Savonds gingen we eten (lekker vette hap ; pizza) en daarna gingen we een kijkje nemen op khao san road ook wel bekend als de backpackersstraat en uitgaansplek van Bangkok. Hier hebben 2 meiden uit onze groep ook even een heerlijke Aziatische delicatesse geproeft : schorpioen! Zelf heb ik die maar achterwege gelaten haha. Daarna zijn we nog naar de rivier gelopen waar je een mooi uitzicht hebt over de stad en toen terug naar het hostel om te slapen.

Zondagochtend hebben we ontbeten en nog even over de marktkraampjes langs de straat gelopen, daarna gingen we aan de terugeis beginnen naar Sing Buri. Nadat de bus kapot was en we 3 kwartier langer mochten wachten dan gepland kwamen we rond half 5 in de middag aan. Zo hadden we nog rustig de tijd om even iets te eten en onze spullen in te pakken want vanavond mogen we aan de lange reis naar Umphang beginnen! Om 21u werden we naar het busstation gebracht. Daar kregen we informatie en konden we vertrekken. De eerste bus moest ons naar een busstation brengen op ongeveer 7/8u rijden. Helaas ging dit niet als gepland.... We kregen een klapband en hebben zo'n 3 à 4u stilgestaan tot er een andere bus ons kwam ophalen. Eenmaal aangekomen op het busstation hadden we nog een reis van 4u te gaan in een open truck wat behoorlijk hobbelig was. Als je wagenziek bent heb je een probleem! Na deze reis kwamen we eindelijk aan in Umphang. Normaal gesproken ga je smiddags al naar de olifanten maar aangezien we verlaat waren hadden we de rest van de middag vrij dus hebben we even heerlijk rustig aan gedaan. Momenteel regent en onweert het wat wel even heel lekker is! We hebben een super schattig hutje waar we verblijven eigenlijk een enorme boomhut. Morgen gaan we voor het eerst naar de olifanten, ik heb er zin in!

Dinsdag was de eerste dag dat we naar de olifanten gingen. Wauw wat een fantastische dag en ervaring was dit zeg! Eerst gingen we bananenbomen omhakken die we later aan de olifanten gingen voeren. Dit is echt zwaar werk maar wel leuk om te doen! In totaal hebben we denk ik zo'n 10 bomen omgehakt. Die gingen in de truck en wij erbovenop. Op naar de olifanten! Toen we aankwamen waren er 3 olifanten, wauw echt zo gaaf! Het waren 3 meisjes, een was 30 jaar, een 36 en een 46 jaar. Omdat ze moeilijke Thaise namen hadden hebben we ze zelf maar namen gegeven ; meet Rosie, Peaches en Ellie haha! We gingen ze nu de bomen voeren die we omgehakt hebben. Ze eten echt heeeeel langzaam haha. Toen ze eindelijk uitgegeten waren mochten we even op ze rijden en gingen we de rivier in om ze te wassen, super gaaf! Daarna gingen de olifanten weer weg en gingen wij nog over een rivier 'raften' ofja niet echt raften meer drijven maar wat een fantastisch mooie natuur hier zeg. Ook de temperatuur is heerlijk hier stukken beter. Tijdens ons boottripje stopten we nog bij een hot pool. Een natuurlijke bron water die super warm is! Daarna hebben we nog een stukje gedreven en was het alweer tijd om terug naar het huis te gaan om te eten. Het was echt een super dag heb nu alweer zin in morgen :)

Woensdag was een beetje hetzelfde programma met de olifanten als gisteren. Bomen omkappen, olifanten voeren en op ze rijden. Vandaag hebben we ze helaas niet mogen wassen omdat het water van de rivier waarin ze gewassen worden niet echt goed is voor onze huid. Die kan geïrriteerd raken en gaan jeuken. Smiddags zijn we nog naar een nabij gelegen dorpje gegaan. Het is grappig om te zien dat de mensen hier echt niet gewend zijn aan blanke mensen (hier zijn ook vrijwel geen andere toeristen). Ze staan je echt aan te staren en gaan zwaaien enzo heel apart. Het dorpje was ook echt alsof je terug ging in de tijd.. Dat mensen zo kunnen leven. Het is grappig om te zien dat je je nu realiseert hoe goed je het thuis eigenlijk hebt maar dat je het maar allemaal zo normaal vind. Goed leermoment! Morgen word waarschijnlijk alweer de laatste dag met de olifanten :(

Donderdagochtend gingen we weer bananenbomen omkappen, de olifanten voeren op ze rijden en daarna wassen in de rivier. Nadat we afscheid hadden genomen van de olifanten gingen we terug naar ons huis. We konden onze spullen gaan pakken want vannacht gingen we een nachtje kamperen op een berg! We moesten hiervoor ongeveer 3 kwartier lopen. Aangezien ik mijn sportschoenen had gewassen en deze nog zeiknat waren moest ik het avontuur aangaan op mijn teenslippers. Geen goed idee but i made it!! Het was echt een prachtig uitzicht over de bergen. We hadden een kampvuur gemaakt en onze coördinator had zijn gitaar meegenomen dus dat was super leuk! Op een gegeven moment voelde ik iets bijten in mijn been dus ik denk wat is dit... Had een lange broek aan dus snel uitgedaan bleek er een schorpioen in mijn broek te zitten die me beet!! Gelukkig was het maar een kleintje maar het deed wel even pijn! Genoeg insecten kruipen er hier rond! Daarna gingen er snel onze tent in weg van vieze beesten. Heel veel heb ik niet geslapen aangezien de grond niet zo lekker lag haha maar het was een leuke ervaring en een prachtig uitzicht.

smorgens gingen we weer terug naar ons huis. Vandaag gingen we niet meer naar de olifanten maar naar een waterval. Die zijn er heel veel hier in de omgeving. Het was een stuk rijden maar een mooie waterval! Waar we natuurlijk na een uur twijfelen bovenaan toch ook maar vanaf gesprongen zijn haha. Daarna gingen we terug naar ons huis en hebben we vrij nu. Morgen gaan we weer terug naar Sing Buri. Hier komen we zaterdag op zondag nacht aan rond 2u snachts. Op zondagochtend vertrek ik dan weer om half 10 voor mijn volgende programma. Volgende week gaan we naar het zuiden naar Hua Hin en Koh Samui. Hier gaan we snorkelen en lekker van het strand genieten. (Hopelijk is het beter weer dan nu want het stortregent al de hele middag!!).

Siam Culture Week

- [ ] Zaterdag 7 mei, eindelijk was het dan zover de reis kon beginnen! Ik vloog om 16.30u vanuit Keulen naar Bangkok. De vlucht duurde bijna 11u in totaal dus dat was een lange zit.. Helaas amper kunnen slapen tijdens de vlucht. Ik kwam 's morgens om 9.00u lokale tijd dus ik mocht nog de hele dag! Toen ik aankwam in Bangkok werd ik opgehaald door iemand van de organisatie the green lion. Hier ontmoette ik meteen een hele groep andere mensen (vooral meiden) die ook via deze organisatie reizen. Gezamenlijk werden we met een busje naar onze eerste verblijfplaats gebracht in Sing Buri wat op 2 uurtjes rijden van Bangkok ligt. Nadat we hier aankwamen hadden we de rest van de dag lekker vrij. Veel heb ik ook niet meer gedaan door de vermoeidheid en de hitte waar je wel even aan moet wennen. Dus vanavond op tijd slapen en dan gaat morgen het echte programma beginnen ; de cultuurweek!

- [ ] Maandag, de eerste echte dag van de cultuurweek! Vanochtend na het ontbijt zijn we eerst met de groep naar het dorpje gelopen op zo'n 20minuten lopen. Hier is verder niet heel veel maar als je iets nodig hebt zijn er een paar supermarkten en pinautomaten! Hierna werden we opgehaald met een busje en gingen we naar het naastgelegen stadje Sin Buri. Hier zijn we bij een soort markt geweest en daarna hebben we heerlijk geluncht bij een leuk restaurantje aan het water! Het eten tot nu toe valt me echt mee het is allemaal lekker en ze passen het wel wat aan aan ons westerse eten (dus ze maken het niet te pittig haha!) na de lunch gingen we onze eerste tempel bezoeken. Eigenlijk een enorme grote buddha! Heel mooi om te zien. Bij de tempels moet je kleding dragen die je schouders en knieën bedekken. Aangezien de temperatuur rond de 40 graden is en de gevoelstemperatuur rond de 45 is dit geen pretje... Zweten dus!! Na de tempel gingen we terug naar het vrijwilligershuis waar we nog een Thaise les kregen. Sawaadee, hallo ;) hierna gingen we eten en kwamen er nog lokale schoolkinderen een Thaise dansshow aan ons laten zien. Nu lekker slapen en morgen gaan we 4 of 5 tempels bezoeken dus dat word weer een lange hete dag!

- [ ] Dinsdag was het de dag van de tempels. We gingen er 4 bekijken vandaag te beginnen met het grootste buddha beeld van Thailand. Daarna gingen we nog naar de ruïnes kijken. De tempels waren heel mooi allemaal maar door de warmte was het bijna niet te doen... Ga vooral naar Thailand maar niet in mei.. Tijdens de reis ging onze bus ook nog kapot en moesten we een uur wachten tot die gemaakt werd. Thank god voor de 7 eleven met airco die werkelijk overal ligt! Vandaag waren we pas vrij laat terug en heel moe..

Woensdag hadden we een rustige dag op het programma staan. In de ochtend gingen we naar een handenarbeid zaakje waar we onze eigen armbandjes konden maken. Nadat we dit gedaan hadden gingen we terug naar de Twin house (onze accommodatie) waar we een kookles kregen en dus onze eigen lunch gingen bereiden. Op woensdagmiddag ben je altijd vrij en krijg je de optie om naar het zwembad te gaan. Dit heb ik dan ook gedaan want wat verkoeling was zeker gewenst! Het water was behoorlijk warm maar het was nog steeds heerlijk in het water. Avonds hadden we een Thai bbq en daarna is er feestavond op woensdag. Het was een gezellige avond.

Donderdag weer een rustige dag, we gingen naar een lokale school kijken waar je ook vrijwilligersprojecten kunt doen later. Hierna lunchen en smiddags stond er nog een tempel op het programma en gingen we naar een winkelcentrum (tesco's) hier kun je alles kopen wat je nog nodig zou hebben en hebben ze ook weer wat normaler eten : KFC pizza hmmm... Ik was echt toe aan iets westers. Ik ben pas een kleine week hier maar ik merk dat het eten me al behoorlijk tegen gaat staan die rijst en noodles steeds... Maargoed daar moet ik me maar overheen zetten want dat zal niet veranderen de komende weken. Vanavond hebben we een rustige avond en heb ik even een wasje gedaan. Tegenover onze accommodatie zit een klein barretje waar ze ook een wasmachine hebben. Morgen gaan we naar Monkey Temple, ze hebben ons al gewaarschuwd dat de apen behoorlijk brutaal zijn dus ik ben benieuwd!

Vrijdag hebben we in de ochtend weer een tempel bezocht buddha's footprint. Daarna gingen we lunchen en toen op naar Monkey Temple. De apen zijn inderdaad brutaal en proberen alles van je af te pakken! Je moet je tas goed dicht houden. Ze proberen zelfs de elastiekjes uit je haren te pakken haha. Daarna gingen we in de tempel waar geen apen zaten maar... Vleermuizen! Gezellig.. Daarna gingen we weer terug. Dit weekend zijn we vrij om te doen wat we willen. Wij hebben besloten om naar Bangkok te gaan! Sommige gaan vanavond al maar wij gaan morgenvroeg en dan zondag terug. Volgende week ga ik naar de olifanten in Umphang! Dus zondagavond mag ik de bus in voor een reis van ongeveer 16u. Gelukkig zijn we met 5 en hoef ik niet zolang alleen te reizen.

Voorbereidingen

Hi Lieve mensen :)

Het komt steeds dichterbij.. Volgende week zaterdag (7 Mei) is het al zover mijn reis gaat beginnen. En wat heb ik er ontzettend veel zin in!!. De afgelopen weken ben ik nog druk bezig geweest met de laatste voorbereiden.Er komt toch behoorlijk wat kijken bij zo'n reis regelen!Zoals jullie weten heb ik me ook ingezet om wat geld in te zamelen voor de projecten waaraan ik ga deelnemen. Op dit idee ben ik eigenlijk gekomendoordat ik via Travel Active een voorbereidingstraining heb gevolgd in Breda van Stichting Muses wat echt ontzettend leuk & leerzaam was.Hierdoor heb ik echt het gevoel dat ik voorbereid op reis ga.Deze training is ook zeker aan te raden mocht je een soortgelijke reis gaan maken.

Gisteren heb ik mijn (tijdelijk) laatste werkdag gehad bij Duxen heb ik nu nog lekker 1,5 week vrij om in te pakken & nog leuke dingen te doen met vrienden & familie.

Mocht je het leuk vinden mijn reis te volgen kunnen jullie op deze site jullie E-Mail adres achterlaten en krijg je automatisch bericht als ik iets post!

Hopelijk mijn volgende bericht vanuit Thailand...

Liefs,

Eefje

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!